1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Mike staat zondag voor de derde maal aan de start in de Ronde van Zwitserland. Eerder nam hij deel in 2015  en 2017 en eindigde hij op een 64e  en 100e plaats in het algemeen klassement. Zijn derde deelname komt nu na een hoogtestage van achttien dagen in de Sierre Nevada. Gisterenavond maakte Mike de transfer rechtstreeks van Spanje naar Zwitserland.

Acht ritten met genoeg hoogtemeters
De koers die gekenmerkt wordt door de vele hoogtemeters staat voor het eerst in twee jaar weer op het programma. Sam Oomen krijgt een vrije rol en heeft zijn zinnen gezet op een goede eindklassering. De Ronde van Zwitserland telt acht etappes. Op de openingsdag staat er een vlakke tijdrit over ruim tien kilometer gepland. Vanaf etappe twee zullen de renners de nodige Zwitserse heuvels voor de kiezen krijgen. Op de voorlaatste dag wacht de renners eveneens een race tegen de klok. De ronde eindigt met een zware bergrit waarin geklommen wordt tot ruim 2000 meter hoogte.

Oomen met vrije rol en heroptreden Dumoulin
De vrije rol die Oomen dit jaar heeft in de achtdaagse etappekoers lijkt hem op voorhand wel te bevallen. “We hebben met de ploeg een prima trainingskamp achter de rug. Ik denk dat mijn vorm wel in orde is. Het is alleen even afwachten hoe mijn lichaam reageert na de hoogtestage.”
Tom Dumoulin maakt in Zwitserland na enkele maanden afwezigheid zijn rentree in het peloton. De Limburger kijkt uit naar zijn eerste koers sinds tijden. 

Rugnummers 21-27
Naast Mike (rugnummer 25), Sam Oomen (23) en Tom Dumoulin (21) zijn ook Nathan Van Hooydonck (27), Antwan Tolhoek (26), Gijs Leemreize (22) en Christoph Pfingsten (24) van de partij in Zwitserland.

Zwitserland is ook een investering voor de Tour
Mike: "Zoals Sam al aangeeft hebben wij een goed trainingskamp gehad. Het is dan vaak niet ideaal om van hoogte direct door naar een koers te gaan. Maar zie het als een prima investering voor de komende en belangrijke weken. Ik hoop de eerste dagen een keer mee te sprinten en ben écht wel benieuwd hoe dat zal gaan." De eerste dag een tijdrit over tien kilometer, met vooral de eerste 4 kilometer veel bochten. Iets voor jou? "Normaal wel, zeker de eerste kilometers met twaalf haakse bochten. De laatste vijf kilometer daarentegen zijn weer rechtdoor en daar zullen de tijdrijders pur sang hun slag wel willen slaan. We zullen zien!"