1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Ik vond het weer eens tijd voor een persoonlijk bericht. En qua timing kon het niet beter aangezien ik hier vanuit Spanje aan het genieten ben van een rustdag terwijl ik hoor dat het in Nederland verre van fijn weer is.

 

De laatste lijn richting het begin van het seizoen is ingezet en de laatste voorbereiding hebben we gedaan in het Spaanse L’Alfaz del Pi. Dat wil zeggen, de laatste voorbereiding met de hele ploeg, want ik blijf samen met Moreno Hofland nog een aantal dagen langer om mijn duurvermogen nog wat verder aan te scherpen, waarbij het temperatuurverschil van zo’n 20 graden vergeleken met thuis een leuke bijkomstigheid is. 

De ploeg heeft ons niet met lege handen achter gelaten

 

 

 Het echte seizoen is natuurlijk al begonnen in Australië en Argentinië, maar voor de meeste jongens in de ploeg begint deze pas in februari met Qatar/Oman enerzijds en Valencia en Andalusië anderzijds. Deze laatste ploegstage was dan ook voornamelijk om de puntjes op de spreekwoordelijk “i” te zetten. Zo wisselde we langere trainingen (zo’n 6 uur) af met korte intensievere trainingen waarin we bijvoorbeeld tempoduurblokken deden. Daarnaast hebben we nogmaals een 6 x 6 minuten test gedaan om te kijken hoeveel we (hopelijk) verbeterd zijn ten opzichte van vorige maand en vorig jaar en hebben we een aantal dagen met de jongens van de sprinttrein samen getraind om dit meer te stroomlijnen.  De test was een aangename verbetering ten opzichte van vorige maand, waardoor ik zeker weet dat mijn voorbereiding (met o.a. de verschillende crossen) de juiste was.

 

Ook over de sprinttrein ben ik zeer optimistisch al weten we met z’n allen dat dit vooral een lange termijn uitdaging is en moeilijk te verwachten valt dat we hier direct op scoren. Toch is het zo dat we met veel jonge jongens erg gedreven en leergierig zijn en we ons al snel willen ontwikkelen. Al met al gaat alles dus voorspoedig en begin ik de dagen af te tellen tot het vertrek naar Doha en het begin van mijn 2e jaar als prof. Een wereld van verschil met een jaar geleden toen ik met de nodige onzekerheid en trainingsachterstand richting wegseizoen ging. Voor de mensen die nog nieuwsgierig zijn naar onze trainingsarbeid in deze weken: vorige week heb ik 30 trainingsuren gemaakt (met rustdagen) en de bedoeling is om dat deze week nog iets te verhogen. Als het weer thuis opnieuw wat beter wordt hoop ik daar nog een paar goede (snelheids)trainingen te doen alvorens naar Qatar af te zakken. Ook de rest van het programma is bijzonder mooi te noemen, maar daarover de volgende keer meer, stay tuned!!